Trött men glad

Trivs som fisken i vattnet på VFU'n, fortfarande.

Idag hade jag min första historialektion (själv alltså) och det gick bra, elev brukar vara snälla om lektionen ligger 14,40-17,00. De var ganska snälla och fattade vad jag var ute efter men sen kan man störa sig på dem som slarvar, de som man så tydligt ser på att ett VG hade varit en baggis man de orkar inte bry sig. jag vet att det är mycket sista terminan i trean (tro mig) Själv slet jag röven av mig då vi läste 9 ämnen sista terminen (6mvg och 3vg) men man får välja vad man fokuserar på. Historia är ett sådant ämne somman borde fokusera på då det kommer att bli ett kärnämne 2010.

Iaf så pratade vi om folkvandringar idag och de fick läsa, skriva, prata och lyssna så jag tror att det passade alla sorters elever. På onsadg ska vi fortsätta med medeltiden.

Engelskan går bra och i morgon ska jag ha lektion där eleverna ska få träna på att prata på engelska då de gärna går över på svenska hela tiden. Jag ska få dem att diskutera och sen ska jag läsa saga för dem, en lite upphottad version av "Jack and the beanstalk", de höll på med "Cinderella" när jag kom och det gick jättebra så nu hoppas vi att detta oxå kommer att gå bra.

Mattias har Nico denna veckan då min rygg behövde vila sig lite från han ryck. Han har hormoner överallt och är as-stressad så jag tror att han har det bättre däruppe utan en massa tikar i närheten som kan störa honom...

Nej nu ska jag sova, imorgon blir det engelska och planering för hela slanten :D

//Olivia

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej! Kul att höra av dig! Tror de är en liten vovve på g.. Hoppas allt är bra med er! Kramis

2009-02-06 @ 21:19:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0