2 veckor med Yankee

2 veckor med Yankee, och vilken go hund hon är!!
image13
Ligger i husses knä i fåtöljen. Kröp upp frivilligt och mös.


image14
Jag vill inte sitta här längre, jag vill springa!


image15
Lite mörkt, men väldigt vacker hund.


image16
Det är fint vid älven, det man inte ser är att den gode damen precis badat magen och funderat på att bli vattenlevande på heltid för det va så kul i älven!


image17
Miranda och Yankee skulle sitta fint, men fanns det nåt läskigt i buskarna?


image18
Nej det va ingen fara, nu posar vi!

Visst är de söta tillsammans?!? Yankee och Miranda har verkligen funnit varandra och leker jättefint
när vi släpper dem. Jag vet att det är koppeltvång men när hunden är 5 meter ifrån mig och kommer så fort jag ber henne så anser jag att hon är under kontroll. Har gjort bolltestet vilket innebär att man kastar en boll framför henne när hon är lös, springer hon efter så är hon inte under kontroll. När vi gjorde detta så satte hon sig ner och tittade på mig, jag gick och hämtade bollen för att hon skulle veta att man inte får ta allting bara för att det är roligt. Så nu är jag säker på att hon är under kontroll!

Visselpipan är ju oxå med ute, när jag inte glömmer den, så det är inge problem med att få henne dit jag vill. Tack Pyret och Hampuz ännu en gång, hon är UNDERBAR

/Olivia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0