Produktiv dag.

Har hunnit massor idag. Varit grymt effektiv på jobbet. Sprungit från rum till rum, känns som jag hade full koll på läget HÄRLIG KÄNSLA. Va till och med så seriös när jag städade att jag tog ut mattorna och piskade dem, annars duger det med dammsugning.

Fixade fika för boende med besök utomhus, tänk er 10 relativt pigga och ickedementa åldringar som sitter i solen och dricker eftermiddagskaffe och sjunger sommarsånger, man bli så glad och de ser så pigga ut. Det kvittar vilka krämpor de klagat på innan, de försvinner när det händer något nytt och spännande för dem.... Min lilla goding till tant satt i solen och njöt efter att hela dagen klagat på klåda, nu satt hon där och fnittrade och sjöng med, åt tårta och drack kaffe men det roligaste av allt är att tanten snart fyller 98 år är helblind och halvdöv men sa att alla va så trevliga och såg så fina ut.
Man blir helt varm inombords när hon skrattar och är nöjd!

Nu ser jag faktiskt fram emot att jobba i morgon, hoppas att de är lika pigga och glada då!

//Olivia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0