Igår var det en bra dag!

I går va jag ledig så mamma och jag hade en heldag. Vi åkte till IKEA och shoppade lite, ska ju ta bussen upp så det blev inte så mycket shoppande. Sen fortsatte vi mot Svedala eftersom vi hört talar om SWEdala quality outlet.. Gissa om det fanns fina grejer där, man har ju sett outlets där allt ligger huller om buller men den här såg ut som en exklusiv boutique.

Hittade en rosa tröja med trekvartsarm från KOOLA ANNA, en blus/tunika från Rules by Mary och ett par jeans från Wrangler.. Allt detta fick jag för lite över 600 så det är ett givet stopp nästa gång man är hemma :D

När vi kom hem framåt kvällen så va det bara att äta en macka och ge sig ut. Den 16 augusti är ju nästan helig när man jagar. Jag och pappa gav oss ut för att pürsha på råbock.

Vi satte oss i tornet och väntan började. Plötsligt kommer en råbock skuttande ut ur skogen. Han kom snett mot oss så jag kunde inte skjuta, sen försvann han igen men pulsen tog lång tid på sig att gå ner igen. Vi såg hur han sprang och jagade en get inne i björket och att de inte reagerade på vår lukt vilket va tur eftersom det blåste lite hit och dit hela kvällen.
Bocken visade sig ett par gånger till men även dessa gånger var det omöjlig att få iväg skottet.

Plötsligt kom han tillbaka, sakta men säkert kom han fram bakom tallarna. Jag tog upp bössan och då föll kikarskyddet i golvet, han skuttade iväg och jag svor en lång ramsa för mig själv. Tog inte ner bössan för jag tänkte att han kanske skulle våga sig tillbaka. Det gjorde han..

Lika sakta och fint kom han igen, pappa tog upp kikaren för han ville va säker på att den hade horn. Innan pappa hade kollat så var bössan osäkrad och redo.. "Ett steg till" tänkte jag, "bara ett steg till" för han stod bakom några grenar, då tog han ett steg framåt och skottet gick. Han hoppade till och försvann...

Vi klättrade ner och gick fram för att se hur det hade gått, han låg där han hade landat efter sitt hopp. Mitt skott hade tagit precis rätt, mellan hjärtat och lungorna.. Adrenalinet flödade när jag insåg att JAG JUST HADE SKJUTIT MIN FÖRSTA RÅBOCK!!!

En 3,2grams 222 lämnar inte mycket spår och lämnar en fin sårkanal samt ger ett litet utgångshål. Denna kula skjöts iväg av en Sako Vixen som jag fått låna av pappa. Tack för lånet pappa!!

Idag har jag varit en sväng i jaktaffären och inhanlade ett par nya stövlar. Det blev ett par vinterfodrade Aigle så att jag slipper att frysa så jävligt om fötterna. Så du Pyret när du läser detta så vet du att jag är fullt rustad för en härligt blöt andjakt eller liknande ; )

//Olivia

Kommentarer
Postat av: pyret

Ja du tyvärr får vi inte lov att jaga änderna i år men det kanske kan bli nån gås :)å du Yankee ska ju släppas på rådjur så då kanske damen vill bli med?
Kram på dig

2007-08-19 @ 21:54:27
URL: http://annasblogg.retrieve-passion.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0